Black Friday 2022 je zde! Udělejte si radost a ušetřete.
Vybírat můžete zde – Black Friday 2022.

Historie značky Salewa
22. 09. 2022 Novinky Honza Dvořáček – Trailrun.cz

Historie značky Salewa

Salewa – Pure Mountain

Tento článek nemůže začít ničím jiným než manifestem a videem, které naprosto přesně říká, o čem je Salewa:

Dolomity jsou naším domovem

Místa nepatří lidem: lidé patří k místům a my patříme k Dolomitům.

Dolomity jsou naše dědictví

Narodili jsme se jako horalé, kteří hledají něco jiného.
Usilovali jsme o lepší vybavení - a tak jsme začali vyrábět vlastní. 
Doba se změnila a s ní i potřeby horolezců. Ale naše vášeň zůstala stejná.

Dolomity jsou naší inspirací

Hory jsou místem, kde projevíte své pravé já.
Jsou neustálým voláním po čistotě, něčím, čemu se prostě nevyhnete.
Zde spojujeme zkušenosti a představivost, mísíme tradici a inovace a konstruujeme vybavení určené ke změně hry.

Dolomity jsou naší vizí

Stojíme po boku lidí, kteří utvářejí budoucnost horských sportů.
S lidmi, jejichž představivost zpochybňuje status quo.
Žijí život naplno nebo posouvají hranice, honí se za snem nebo sní o něčem větším: nezáleží na tom, jak daleko se dostanou.
Záleží na tom, jak se jim daří.

This is pure mountain

Salewa | Manifesto – video

Zakladatel Josef Liebhart

Historie značky Salewa začíná 8. července 1935, kdy Josef Liebhart, ředitel mnichovského Družstva sedlářů a gobelínů, zaregistroval sesterskou společnost pro sedlářské a kožené zboží – Sattler-und Tapezierer-Einkaufsgenossenschaft. Z toho také vznikla zkratka SALEWA – SA (Sattler / Sedlář) LE (Leder / Kůže) WA (Waren / Zboží).

1945-1955 – příchod Hermanna Hubera

V roce 1945 přišel do firmy horolezec Hermann Huber, který se později zásadně zasadil o přetransformování firmy na výrobu produktů pro horolezce. V roce 1955 se Hermann vydal na expedici do peruánských And. Salewa jeho expedici podpořila a Hermann si s sebou také vzal batoh „Anden,“ na jehož vývoji se podílel. Tou dobou již bylo jasné, že v oblasti horolezectví se otevírá obrovská obchodní příležitost.

1962 – Mačky Salewa Classic Crampons

První celosvětový úspěch zaznamenala Salewa v roce 1965, kdy přišla na trh s prvními plně nastavitelnými mačkami Salewa Classic Crampons, které se staly jedním z dosud nejúspěšnějších výrobků Salewa.

1964 – šroub do ledu

V tomto roce si Salewa zapisuje další celosvětový úspěch. Mezinárodní uznání jako lídr v oblasti vysokohorských inovací získala díky vynálezu „trubkového“ šroubu do ledu, který je dnes průmyslovým standardem.

1967 – první tištěný katalog

V roce 1967 přichází Salewa s prvním tištěným katalogovým ceníkem. Tento katalog využivali zákazníci Salewy pro své objednávky.

1969 – další mezinárodní uznání

V roce 1969 se Salewa zúčastnila mezinárodního horolezeckého filmového festivalu v italském Trentu, kde vyhrála cenu za nadčasové horolezecké vybavení. V té době patřil do nabídky Salewa např. v té době ultimátní bivakovací stan Hiebeler, který vážil „pouhých“ 1,8 kg.

V 60. letech Salewa také stála za vývojem magnetického lavinového vyhledávače.

1979 – logo s orlem

Bylo vytvořeno legendární logo Salewa s orlem, který symbolizuje sílu kvality a výkonnosti výrobků Salewa. V tomto roce také Salewa uvedla na trh kopulovitý stan Sierra.

V 80. letech se na vývoji produktů podílela také horolezecká legenda Reinhold Messner, který na svých expedicích testoval různé produkty a další nápady a vynálezy.

Porovnání starého a nového loga Salewa

90. léta – příchod Oberalpu

V roce 1990 byla společnost Salewa převzata Heinerem Oberrauchem a jeho skupinou Oberalp a sídlo bylo přesunuto do Bolzana.

Od doby, kdy byl jako cíl výzkumu definován "poloviční hmotnost - dvojnásobná odolnost", se Salewa zaměřila na lehké výrobky a v roce 2001 vyvinula vlastní kolekci lehkých výrobků. V roce 1994 přišla Salewa s tehdy vůbec nejlehčí helmou na světě s názvem Helium.

Vrcholnými produkty této ultra lehké kolekce byly také například karabina Sub 33 (33 g) a bunda Ultra Jacket s hmotností nižší než 350 g.

Logo Oberalp

Salewa po roce 2000

Po roce 2000 nastala celosvětová expanze. V roce 2002 byla ve Finale Ligure otevřena první značková prodejna Salewa. Dále Salewa v roce 2005 založila novou divizi, která se specializovala na obuv.

V roce 2003 Salewa pokračovala v cestě za úspěchem a založila dceřiné společnosti ve Francii a Španělsku. Nyní je tato značka pro horské sporty a outdoor přítomna na všech evropských trzích a zahajuje exportní ofenzívu.

V roce 2007 byla v Boulderu (Colorado) založena americká pobočka. A v Koreji, nejdůležitějším trhu s outdoorovým vybavením v Asii, bylo s místním partnerem otevřeno 44 prodejen Salewa, dalších 16 prodejen následovalo.

Také v Polsku založila Salewa místní dceřinou společnost, aby mohla nabídnout lepší péči tomuto trhu s dlouhou tradicí v oblasti vysokohorských sportů.

Salewa po roce 2010

V roce 2011 otevřela Salewa v italském Bolzano nové sídlo, jehož součástí je špičková lezecká tělocvična, centrální sklad a kancelářské prostory.

V letech 2014 a 2015 dochází ke globálnímu obnovení značky. Salewa představuje rebrandované logo, jehož podobu známe do dnes a také nový komunikační styl. Salewa je nyní světovou jedničkou v oblasti alpských výrobků, působí ve 30 zemích a dodává do přibližně 2 500 obchodů po celém světě.

Salewa – centrála v italském Bolzanu

Nástup přírodních materiálů

TirolWool® Responsive – vlna

Od roku 2017 používá Salewa ve svých izolačních bundách technologii TirolWool® Responsive, což je přírodní produkt, který pochází 100% z tyrolských a jihotyrolských horských ovčích farem. Salewa používá tuto vlnu jako náhradu všech syntetických výplní.

Alpine Hemp – přírodní konopí

Kromě vlny využívá Salewa i výhod vláken z přírodního konopí. Patentovaná technologie Alpine Hemp je obzvláště šetrná k životnímu prostředí. Tkanina je známá svou odolností a příjemným pocitem na kůži. Výrobky z konopí Alpine Hemp jsou komerčně dostupné od roku 2018.

Salewa Committed

Salewa se snaží poskytovat vysoce kvalitní a odolné výrobky pro horské sporty a zároveň zanechávat v přírodě co nejmenší stopy. V Salewě vynakládají velké úsilí na vytváření výrobků, které jsou sociálně a ekologicky odpovědné. Je důležité, aby zákazníci věděli, co kupují, aby měli všechny potřebné informace k informovanému nákupu a pochopili skutečnou hodnotu výrobku. Ikona Salewa Committed označuje výrobky, které splňují přísná interní kritéria.

Produkty značky Salewa v naší nabídce

Vybírat můžete z těchto kategorií. Ty jsou dále rozděleny na produktové podkategorie.

Kontaktní formulář

*
*
Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů

Souhlasím s GDPR

Zasláním formuláře souhlasíte s uchováváním osobních údajů v souladu s ustanovením § 5, odst. 2 zákona č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Souhlasíte s tím, aby Vaše osobní údaje, které tímto poskytujete společnosti Runsport.cz , byly zpracovány a vedeny v elektronické databázi, pouze pro účely výběrových řízení a maximálně po dobu 1 roku. Souhlas může být kdykoliv písemně nebo elektronicky odvolán.

Doprava zdarma při
nákupu nad 1 000 Kč

Pohybujeme se v horách,
naše produkty známe
a dokážeme vám poradit

Zaregistruj se a získej
exkluzivní slevu 5%

Získejte exkluzivní slevy a novinky na váš e-mail od expertů na kopce